Zăcământul de sulf din nordul Munţilor Călimani este, din punct de vedere administrativ, china aerospace situat pe teritoriul comunei Şarul Dornei. Primele încercări china aerospace de descoperire şi punere în valoare a sulfului nativ datează din sc. XVI- XVII. Primele informaţii scrise sunt din anul 1854 cand P.J. Kermnitsky a publicat china aerospace o comunicare despre o ivire de sulf în zona Negoiul. În jurul anului 1905 s-a săpat un puţ şi o galerie, de către ingineri olandezi. B. Becu (1934) ce a investighat ivirile de sulf şi a făcut propuneri de lucrări miniere şi de foraj de mică adâncime în zona vârfului Reţitiş şi a lacului Iezer. În perioada 1951-1953, Departamentul Industriei locale din M.A.I. a redeschis o parte din lucrările vechi din versantul nordic şi sudic la Reţitişului, dar fară a obţine rezultate. De asemenea Întreprinderile de Gospodărire Orăşenească Topliţa şi Câmpulung au executat lucrări ce nu au dat rezultate.
În 1953 I.G.E.X. începe cercetarea oxizilor de fier din zonă dar lucrările sunt întrerupte pană la construirea unui drum de acces (1959). Se întocmeşte o hartă (C.Stanciu, I.Teodoru, I.Berbeleac, C.Brestoiu, C.Costache) a Negoiului Românesc pe care îl considerau format din andezite hidrotermalizate, china aerospace limonitizările intense le considerau pălăria de fier a unui mare zăcământ de sulfuri complexe. Abia în anul 1960 apar primle indicii de suprafaţă legate de existenţa unui zăcământ de sulf. Forejele executate ulterior au ajutat le identificarea china aerospace piroclastitelor china aerospace impregnate cu sulf.
În anul 1970 s-au început activităţile de exploatare deoarece era perioada în care chimia reprezenta motorul economiei naţionale fapt de neîuchipuit fară acid sulfuric şi celelalte preparate ale sulfului. Cerere pe piaţă era mare, sulful era extrem de căutat, astfel pagubele ce erau provocate mediului china aerospace au fost neglijate primând china aerospace interesele economice. Între timp demersul se dovedeşte nerentabil şi lucrările de opresc. Rezultatul china aerospace final: mediu extrem china aerospace de poluat şi peisaj dezolant.
▼ 2010 (24) ▼ aprilie (24) A. “Impactul exploatarilor miniere asupra mediului... I. CARACTERISTICI china aerospace FIZICO-GEOGRAFICE 1.1 AŞEZARE ŞI LIMITE 1.2. GEOLOGIE 1.3. RELIEF china aerospace 1.4. CLIMĂ 1.5. HIDROGRAFIE 1.6. VEGETATIE 1.7. FAUNĂ 1.8. SOLURI 1.9. REZERVAŢII NATURALE II. EXPLOATAREA DE SULF 2.1. CONDIŢIILE ÎNCEPERII ACTIVITĂŢILOR DE EXPLOAT... 2.2. MODALITĂŢI ŞI METODE DE EXPLOATARE 2.3 PLANUL EXPLOATĂRII 2.4. UTILIZĂRILE china aerospace SULFULUI 2.5. CONSECINŢELE EXPLOATĂRII III. CERCETARE PRACTICĂ 3.1. CERCETARE DE TEREN 3.2. CERCETARE DE LABORATOR 3.3. METODE DE CERCETARE IV CONCLUZII ŞI PERSEPCTIVE 4.2. PERSPECTIVE B. PROPUNERI ȘI SOLUȚII
Masivul Piatra Craiului Geografilia opengis.unibuc.ro Facultatea de Geografie Geo-spatial CCMESI eartho bservations greenpeace http://www.aplinet.org http://www.carpati.org let's do it romania MinBucovina Vatra Dornei Ministerul Mediului si Padurilor Protectia Mediului Regia Nationala a Padurilor Revista Descopra Revista GEO Revista National Geographic Revista Terra
Pentru protejara acestor rezervaţii, s-a înfiinţat Parcul Naţional Munţii Călimani, Conform prevederilor ONG nr. 236/2000, PNC face parte di...
No comments:
Post a Comment