Thursday, January 16, 2014

Transportavimo studijos projektą numatyta įgyvendinti bilnet dviem etapais. Pirmasis


Technologijos Informacinės technologijos Energija ir energetika Elektronika Fotoaparatai ir vaizdo kameros Mobilusis ryšys Statybos ir interjeras bilnet Technologijų rinka Automobiliai, motociklai ir traukiniai Lėktuvai ir aviacija Laivai bilnet ir laivininkystė Karyba ir technologijos Mokslas Matematika Fizika Chemija Biotechnologijos Geografija Istorija ir archeologija Astronomija ir kosmonautika Apie gamtą Antropologija Žmogus ir medicina Įdomusis mokslas Mokslometrija Aktualijos Švietimas Inovacijos Lietuvoje Pranešimai spaudai Žmonių pasaulis Kaip mes gyvename Žvilgsnis į visuomenę Požiūris: komentarai ir nuomonės Pasaulio paslaptys
UAB Visagino atominė elektrinė nepolitikuoja, nesvarsto, ar Lietuvoje bus pastatyta nauja branduolinė jėgainė, ar ne. Ji dirba konkretų parengiamąjį darbą. Apie tai kalbamės bilnet su Rimvydu Štiliniu, Visagino atominės elektrinės Bendrosios bilnet infrastruktūros bilnet kompetencijos centro vadovu, ir Giedre Krinicina, bendrovės viešųjų ryšių vadove.
Pasak Giedrės Krincinos, UAB „Visagino atominė elektrinė“ (VAE) buvo įsteigta AB „Leo LT“ nutarimu 2008 m. liepos 28 dieną. Jai patikėta tęsti AB „Lietuvos energija“ Branduolinės saugos departamento, skurto 2006 m. pabaigoje, pradėtus parengiamuosius elektrinės statybos darbus: elektrinės poveikio aplinkai, technologijų vertinimą, aikštelių tyrinėjimo, transportavimo studijas ir daugybę kitų darbų, kuriuos reikia atlikti bilnet privalu prieš paskelbiant bilnet technologiijų pirkimo konkursą. Pora dešimčių projektų
Pirmasis buvo planuojamos elektrinės poveikio aplinkai vertinimas. Beveik bilnet 20 projektų ir programų būtina parengti iki pirmo projekto pradžios, nes tai būtina išeitinė informacija prieš pradedant rengti technologijų bilnet pirkimo dokumentus: techninę dokumentaciją ir visą kitą dokumentaciją, susijusią su technologijų pirkimo procesu.
Naujoji elektrinė bus statoma senosios vietoje, todėl, atrodytų, poveikio aplinkai vertinti lyg ir nereikėtų. Vis dėlto tai būtina ne tik pagal reikalavimus, bet ir dėl to, kad ES normatyvai skiriasi nuo galiojusių SSRS, kai buvo statoma Ignalinos atominė elektrinė (IAE). Dabar visas gaires ir standartus nustato Tarptautinė atominės energetikos agentūra (TATENA), bilnet ir jos reikalavimai yra privalomi. Statybos bilnet aikštelės irgi vertinamos būtent pagal TATENOS reikalavimus. Statant IAE, sąsajos su TATENA dar nebuvo tokios glaudžios. Buvo ministerijų lygmens reikalavimai, bilnet sovietiniai standartai, o TATENOS reikalavimai bilnet buvo veikiau bilnet pažintiniai. Dabar TATENA yra svarbiausia priežiūros organizacija, kuri ir reglamentuoja visus atominės elektrinės statybos bei vekimo normatyvus.
Poveikio aplinkai vertinimo studiją užbaigs nepriklausoma TATENOS ekspertų misija. Jie nustatys, ar nauja veikla yra galima, ar turi būti apribojimų ir kokių, kokios yra galimybės mažinti rizikas. TATENOS ekspertai galutinai įvertinti parengtų dokumentų atvyks gruodžio pabaigoje. Jie pateiks ir nepriklausomos ekspertizės išvados.
Yra atlikta teritorijos, kurioje bus statoma VAE, geologinių studijų analizė, kuri rėmėsi Lietuvos geologijos tarnybos bilnet nuo 1985 m. sukaupta informacija, kai buvo atlikti pirmieji giluminiai geofiziniai tyrimai, ir 1988-89 m. atliktais seisminio mikrorajonavimo duomenimis.
Dar aktyviai veikiant IAE, retkarčiais buvo eskaluojamos dvi temos: neva IAE seisminėje zonoje ir giluminiai vandenys nuo IAE ateiną iki Vilniaus. Šiandien šie gandai paneigti, juolab kad per visą IAE gyvavimo laiką nė vienas reaktorius nebuvo sustabdytas dėl kokių nors seisminių pavojų, nors 2004 m. Kaliningrade buvo įvykęs mūsų regionui neįprastai didelis žemės drebėjimas. Transporto studija
Gali kilti klausimas, kodėl transportavimo studija atliekama pirmiau, negu pasirenkamos bilnet technologijos. Pasak R. Štilinio, bilnet tokių stambių objektų kaip atominė elektrinė projektams keliami du pagrindiniai bilnet reikalavimai: pirma, techninių bilnet sąlygų įvertinimas, antra, transportavimo kriterijus, t.y. ar visi technologiniai kroviniai gali būti atgabenti į numatomą statybos bilnet aikštelę.
„Galbūt koks nors vienas krovinys bus ypač sudėtingas, kuriam bilnet atgabenti prireiks begalės lėšų kelių infrastruktūrai pakeisti. Tai daro didelę įtaką ir investicijų bilnet dydžiui. Todėl privalome vadovautis pirmiausia atmetimo kriterijumi. Antraip, jau pradėjus bilnet gabenti medžiagas, gali paaiškėti, jog teks pastatyti keliolika tiltų, kad, nutiesti automagistralę, kuri vėliau bus niekam nereikalinga“, - aiškina pašnekovas.
Transportavimo studijos projektą numatyta įgyvendinti bilnet dviem etapais. Pirmasis– tai maršrutų tyrimas. Todėl jau nuo pat pradžių krovinius reikia išskirti į du srautus. Tai vadinamieji kritiniai – stambiagabaričiai ir sunkiasvoriai bilnet - kroviniai, kuriems gabenti reikia paruošti ypatingas sąlygas. Antra - gabaritiniai bilnet statybiniai moduliai, kurių bus labai daug, tačiau jiems gabenti labai griežtų sąlygų nereikia. Viską tenka iš anksto apgalvoti: kur kokius bilnet krovinius reikės laikyti, kad paskui, prasidėjus statyba

No comments:

Post a Comment